Maja
Posting Freak
Poruka: 1,233
Pridružen: Nov 2011
|
Bolonjski proces i njegova primena u Srbiji
Gotovi seminarski radovi na sajtu
http://www.maturskiradovi.net
Kontakt na e-mail: [email protected]
UVOD
Bolonjski proces se može posmatrati kao odgovor evropskih institucija visokog obrazovanja na proces globalizacije i tehnološkog razvoja. Preispitivanje mesta i uloge univerziteta započelo je 1988. godine donosenjem Magna Carta Universitatum u Bolonji, povodom proslave 900 godina od osnivanja prvog univerziteta u Evropi. Ovu povelju kojom se definiše pojam autonomije visokoškolske ustanove kao i osnovna načela u pogledu realizacije visokog obrazovanja inicirale su i potpisale gotovo sve visokoškolske institucije u Evropi. Ispunjavanje načela iz ove povelje prati Observatorni komitet Magna Carte osnovan 2001. godine.
Godine 1977. na predlog Komiteta za visoko obrazovanje Saveta Evrope i odeljenja za visoko obrazovanje u Evropi UNESCO-CEPES doneta je Lisabonska konvencija kojom se reguliše postupak priznavanja diploma u zemljama potpisnicama konvencije. Osnovni naglasak stavljen je na zahtev da se pri priznavanju diploma mora ispitivati da li postoje substancijalne razlike između programa za koji je izdata diploma i odgovarajućeg programa u instituciji u kojoj se traži i nostrifikacija. Pored toga, konvencija prebacuje teret dokazivanja na instituciju, a ne na podnosioca zahteva.
Na proslavi 700 godina od osnivanja Univerziteta Sorbona u Parizu, 1998. godine, potpisana je Sorbonska deklaracija u kojo se govori o "Evropi znanja" i "otvorenom evropskom prostoru visokog obrazovanja".
Pored zemlje domaćina, ovu deklaraciju su potpisale i Italija, Engleska i Nemačka. Godinu dana kasnije, 19. juna u Bolonji okupili su se ministri prosvete 29 zemalja Evrope i potpisali Bolonjsku deklaraciju. U deklaraciji se polazi od ideje da se ujedinjenje Evrope mora zasnivati na jacanju njenih intelektualnih, kulturnih, socijalnih, naučnih i tehnoloških dimenzija, u čemu univerzitet treba da ima centralnu ulogu. Pored toga ističe se da znanje treba da predstavlja osnovnu evropskog državljanstva i u tom kontekstu se naglašava značaj svesti o zajedničkim vrednostima i pripadnosti jedinstvenom socijalnom i kulturnom prostoru.
S A D R Ž A J
UVOD 3
1 Bolonjski proces i njegova primena u Srbiji 4
1.1 Počeci primene Bolonjskog procesa u Srbiji 4
1.2 Negativna mišljenja teoretičara o primeni Bolonjskog procesa u Srbiji 7
1.3 Pozitivna mišljenja teoretičara o primeni Bolonjskog procesa u Srbiji 16
ZAKLJUČAK 20
LITERATURA 21
PORUČITE RAD NA OVOM LINKU >>>
SEMINARSKI
maturski radovi seminarski radovi maturski seminarski maturski rad diplomski seminarski rad diplomski rad lektire maturalna radnja maturalni radovi skripte maturski radovi diplomski radovi izrada radova vesti studenti magistarski maturanti tutorijali referati lektire download citaonica master masteri master rad master radovi radovi seminarske seminarski seminarski rad seminarski radovi kvalitet kvalitetni fakultet fakulteti skola skole skolovanje titula univerzitet magistarski radovi
LAJKUJTE, POZOVITE 5 PRIJATELJA I OSTVARITE POPUST
|
|
05:39 PM |
|