Uloga nastavnika u prevenciji grafitomanije

Nova tema  Odgovori 
Podelite temu sa drugarima: ZARADITE PRODAJOM SVOJIH RADOVA
 
Ocena teme:
  • 0 Glasova - 0 Prosečno
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Autor Poruka
derrick Nije na vezi
Posting Freak
*****

Poruka: 3,097
Pridružen: Jul 2009
Poruka: #1
Uloga nastavnika u prevenciji grafitomanije
UVOD


Pisanje grafita na javnim površinama jeste pojava koja ima dugi istorijski tok. Grafiti su poznati još od antičkog doba. Koren riječi grafit potiče od grčke reči grafo – što znači pisati. Grafiti se ispoljavaju kroz tekstualne, likovne, znakovne poruke koje se ispisuju ili crtaju na javnim površinama i koji imaju za cilj da animiraju širu javnost. Postoje različite vrste grafita. Prema načinu iskazivanja mogu se podijeliti na zapise, crteže, murale, znakove, simbole ili njihovu kombinaciju (Đorđević, 2002). Oni mogu biti lični izraz ali i grupni ili supkulturni izraz. Prema sadržaju poruka ili crteža grafiti se dijele na ideloške, političke, vjerske, sportske, muzičke, umjetničke, humorističke, lične itd. Prema poruci u grafitima, mjestu njihovog oglašavanja i posljedicama koje izazivaju oni mogu biti zlonanamerni i devijantni ali i slobodoumni estetsko-umetnički.

Grafiti se povezuju sa subkulturnim grupama mladih i njihovo su sredstvo neformalnog izražavanja. Njima se često suprotstavljaju dominantnoj kulturi ali i (sve češće) politici. Grafiti su najeksplicitniji oblik implicitnih vrijednosti. Njima mladi iskazuju ono što javno ili odraslima nerado govore. Grafitima mladi pričaju o društvu (starijih). Zbog toga grafiti nose i pedagoške poruke pa su značajni u analizama svijesti i ponašanja mlade generacije. Postoje oni koji grafite definiraju ili kao oblik vandalizma ili, suprotno ‐ kao oblik umjetničkog izražavanja. Tome je najbolje doskočio Ruprecht Skasa‐Weiss koji kaže da grafiti nisu ni jedno ni drugo već oboje (Weiss, 1988: 18.). Sigurno je da se grafiti na spomenicima kulture, crkvama i drugim objektima od kulturnog značenja mogu tretirati kao vandalizam. Grafiti se mogu promatrati i kao oblik anonimnog izražavanja s kojim se (mladi) ljudi služe da nadoknade svoj komunikacijski izražaj.

Sadržaj

UVOD 3
1 Grafitizam kao vandalizam 4
2 Uloga nastavnika u prevenciji grafitomanije 11
2.1 Preventivne aktivnosti nastavnika 11
2.2 Pedagoške implikacije u analizama grafita 13
ZAKLJUČAK 15
LITERATURA 17


PORUČITE RAD NA OVOM LINKU >>> SEMINARSKI
maturski radovi seminarski radovi maturski seminarski maturski rad diplomski seminarski rad diplomski rad lektire maturalna radnja maturalni radovi skripte maturski radovi diplomski radovi izrada radova vesti studenti magistarski maturanti tutorijali referati lektire download citaonica master masteri master rad master radovi radovi seminarske seminarski seminarski rad seminarski radovi kvalitet kvalitetni fakultet fakulteti skola skole skolovanje titula univerzitet magistarski radovi

LAJKUJTE, POZOVITE 5 PRIJATELJA I OSTVARITE POPUST
09:24 PM
Poseti veb stranicu korisnika Pronađi sve korisnikove poruke Citiraj ovu poruku u odgovoru
Nova tema  Odgovori 


Verovatno povezane teme...
Tema: Autor Odgovora: Pregleda: zadnja poruka
  Odgojna uloga škole -hr derrick 0 2,233 06-03-2014 12:45 AM
zadnja poruka: derrick
  Uloga nastavnika geografije u upravljanju škole derrick 0 2,000 04-03-2014 03:09 PM
zadnja poruka: derrick
  Uloga obitelji u psihofizičkom razvoju djeteta - hr derrick 0 1,720 27-02-2014 03:59 PM
zadnja poruka: derrick
  Uloga predznanja u početnoj nastavi matematike derrick 0 2,086 27-02-2014 03:54 PM
zadnja poruka: derrick
  Uloga vaspitača u razvijanju ljubavi prema maternjem jeziku derrick 0 2,166 27-02-2014 03:53 PM
zadnja poruka: derrick

Skoči na forum: