20-07-2010, 11:56 PM
Maturski, Seminarski , Maturalni i diplomski radovi iz ekonomije: menadzment, marketing, finansija, elektronskog poslovanja, internet tehnologija, biznis planovi, makroekonomija, mikroekonomija, preduzetnistvo, upravljanje ljudskim resursima, carine i porezi.
Ucenje je najtipicnija odlika ljudskog bica. Kroz proces ucenja ljudi usvajaju znanje, vrednosti, stavove i ve.tine, kao i modele pona.anja i aktivnosti. Kao posledica procesa ucenja, svaka osoba je u stanju da obavlja neke stvari koje ona nije znala ili nije umela da uradi pre nego sto se proces zavrsi. Kroz proces ucenja ljudska bica mogu da pobolsaju svoja znanja i vestine i da se stalno razvijaju kao licnosti.
Ciljevi ucenja u skoli moraju uzeti u obzir obuku ucenika za pro-aktivni pristup licnim, profesionalnim i javnim izazovima u zivotu. Ucenje i nastava u skoli treba da naglase i stimulisu ucenike da postanu "konstruktori" svog sopstvenog ucenja. Prethodno znanje, cak i ono koje je na odgovarajuci nacin preneseno, ne moze ni na koji nacin zameniti ucesce svakog pojedinog ucenika u procesu organizacije znanja i specificnih akcija u svakoj oblasti u nastavnoj grupi kojoj ucenik pripada.
Tradicionalne strategije i metode ucenja i nastave nisu poklanjale veliku paznju vestinama drustvene komunikacije, radu na kompjuterskoj mrezi,odlucivanju, preuzimanju rizika i resavanju problema,nego su se samo brinuli o nekritickom "opterecenju" ucenika gomilom cinjenicnih podataka i pojmova. Ali, znanje steceno u skoli nije samo sebi cilj. Usvajanje znanja treba povezati s razvojem stavova I sposobnosti koje su u stanju da stimuli.u interesovanja i sposobnosti ucenika da ucestvuje u drustvenom zivotu.
Procesi dinamickog razvoja u drustvu i u oblastima nauke, kulture i tehnologije uticali su i omogucili, promene metoda, sredstava i organizacionih oblika nastave. Ovo je, sa svoje strane, dovelo do sustinskih promena u uloga ucenika, nastavnika, roditelja i svih drugih zainteresovanih faktora u zajednici.
Naglasava se da je savremena nastava sredstvo koje ce olaksati proces ucenja i individualni razvoj ucenika. Ne smatra se vise da je nastava sredstvo samo po sebi, vec nacin koji ce ohrabriti ucenike i osposobiti ih da budu aktivni u procesu ucenja i nastave. Tokom procesa ucenja i nastave nastavnici treba da se trude:
• da razvijaju inicijativu i samostalnost kod ucenika;
• da razvijaju odgovornost ucenika za postignute rezultate u ucenju;
• da naglasavaju znacaj razlicitih potreba ucenika,njihova interesovanja i talenat;
• da se aktivno ukljucuju u rad svakog pojedinog ucenika;
• da razvijaju komunikativne i druge drustvene vestine;
• da razvijaju sposobnosti samoocenjivanja kod ucenika;
• da razvijaju organizacione i radne vestine kao sto su zajednicka odgovornost, pronalaenje potrebnih informacija, odredjivanje rokova za zavrsetak razlicitih zadataka, odlucivanje o koriscenju razlicitih pomagala koje ce olaksati ucenje i obezbediti postizanje ocekivanog rezultata ...
Ucenje je najtipicnija odlika ljudskog bica. Kroz proces ucenja ljudi usvajaju znanje, vrednosti, stavove i ve.tine, kao i modele pona.anja i aktivnosti. Kao posledica procesa ucenja, svaka osoba je u stanju da obavlja neke stvari koje ona nije znala ili nije umela da uradi pre nego sto se proces zavrsi. Kroz proces ucenja ljudska bica mogu da pobolsaju svoja znanja i vestine i da se stalno razvijaju kao licnosti.
Ciljevi ucenja u skoli moraju uzeti u obzir obuku ucenika za pro-aktivni pristup licnim, profesionalnim i javnim izazovima u zivotu. Ucenje i nastava u skoli treba da naglase i stimulisu ucenike da postanu "konstruktori" svog sopstvenog ucenja. Prethodno znanje, cak i ono koje je na odgovarajuci nacin preneseno, ne moze ni na koji nacin zameniti ucesce svakog pojedinog ucenika u procesu organizacije znanja i specificnih akcija u svakoj oblasti u nastavnoj grupi kojoj ucenik pripada.
Tradicionalne strategije i metode ucenja i nastave nisu poklanjale veliku paznju vestinama drustvene komunikacije, radu na kompjuterskoj mrezi,odlucivanju, preuzimanju rizika i resavanju problema,nego su se samo brinuli o nekritickom "opterecenju" ucenika gomilom cinjenicnih podataka i pojmova. Ali, znanje steceno u skoli nije samo sebi cilj. Usvajanje znanja treba povezati s razvojem stavova I sposobnosti koje su u stanju da stimuli.u interesovanja i sposobnosti ucenika da ucestvuje u drustvenom zivotu.
Procesi dinamickog razvoja u drustvu i u oblastima nauke, kulture i tehnologije uticali su i omogucili, promene metoda, sredstava i organizacionih oblika nastave. Ovo je, sa svoje strane, dovelo do sustinskih promena u uloga ucenika, nastavnika, roditelja i svih drugih zainteresovanih faktora u zajednici.
Naglasava se da je savremena nastava sredstvo koje ce olaksati proces ucenja i individualni razvoj ucenika. Ne smatra se vise da je nastava sredstvo samo po sebi, vec nacin koji ce ohrabriti ucenike i osposobiti ih da budu aktivni u procesu ucenja i nastave. Tokom procesa ucenja i nastave nastavnici treba da se trude:
• da razvijaju inicijativu i samostalnost kod ucenika;
• da razvijaju odgovornost ucenika za postignute rezultate u ucenju;
• da naglasavaju znacaj razlicitih potreba ucenika,njihova interesovanja i talenat;
• da se aktivno ukljucuju u rad svakog pojedinog ucenika;
• da razvijaju komunikativne i druge drustvene vestine;
• da razvijaju sposobnosti samoocenjivanja kod ucenika;
• da razvijaju organizacione i radne vestine kao sto su zajednicka odgovornost, pronalaenje potrebnih informacija, odredjivanje rokova za zavrsetak razlicitih zadataka, odlucivanje o koriscenju razlicitih pomagala koje ce olaksati ucenje i obezbediti postizanje ocekivanog rezultata ...