31-07-2012, 04:09 PM
УВОД
Садржај
„Интернет ће фундаментално променити образовање, онолико колико су га измениле штампане књиге”
Бил Гејтс
Захваљујући напретку технике и технологије и предностима које нуди Интернет, професори су у могућности да усаврше своја знања, да конципирају боље своја предавања, и да упореде своју методологију рада са радом њихових колега у било ком делу света. Једна од предности Интернета је повезаност са целим светом, тако да наставници могу да прате достигнућа у области образовања. Материјал са Интернета може се интегрисати у предавања, учење и стручне активности. Ученици могу да истражују податке о практично свим темама од А до Ш. Наставници и ученици могу да стварају оригиналан материјал да би га поделили са другима из исте мреже или са другима из читавог света. Велика примена Интернета објашњава се великим могућностима које пружа:
- приступ базама података,
- коришћење различитих софтвера,
- пренос информација и размена података итд.
Комуникација преко Интернета омогућава размену информација ученика са наставницима или експертима у предметној области те на тај начин могу доћи до значајних информација потребних за савлађивање препрека у изради неког рада и сл. Такође овај начин комуникације омогућава повезивање разреда који се налазе просторно удаљени, учење језика, културну размену или размену информација. Срж Интернета је прегледање података, које се изводи праћењем хипервеза, а помоћу различитих механизама у које спада и Web. Web је масовна колекција података који су унакрсно референцирани. Подаци су похрањени у рачунарима широм света који су повезани на Интернет. Програми за прегледање омогућавају добијање информација са Web-а често од врло удаљених локација (других земаља).
Бил Гејтс
Захваљујући напретку технике и технологије и предностима које нуди Интернет, професори су у могућности да усаврше своја знања, да конципирају боље своја предавања, и да упореде своју методологију рада са радом њихових колега у било ком делу света. Једна од предности Интернета је повезаност са целим светом, тако да наставници могу да прате достигнућа у области образовања. Материјал са Интернета може се интегрисати у предавања, учење и стручне активности. Ученици могу да истражују податке о практично свим темама од А до Ш. Наставници и ученици могу да стварају оригиналан материјал да би га поделили са другима из исте мреже или са другима из читавог света. Велика примена Интернета објашњава се великим могућностима које пружа:
- приступ базама података,
- коришћење различитих софтвера,
- пренос информација и размена података итд.
Комуникација преко Интернета омогућава размену информација ученика са наставницима или експертима у предметној области те на тај начин могу доћи до значајних информација потребних за савлађивање препрека у изради неког рада и сл. Такође овај начин комуникације омогућава повезивање разреда који се налазе просторно удаљени, учење језика, културну размену или размену информација. Срж Интернета је прегледање података, које се изводи праћењем хипервеза, а помоћу различитих механизама у које спада и Web. Web је масовна колекција података који су унакрсно референцирани. Подаци су похрањени у рачунарима широм света који су повезани на Интернет. Програми за прегледање омогућавају добијање информација са Web-а често од врло удаљених локација (других земаља).
Садржај
УВОД 1
1 Е алати – средство за учење 3
1.1 Интернет у формалном образовању 5
1.2 Учење на даљину 6
1.3 Коришћење интернета за учење на даљину 10
1.4 Коришћење телеконференција и видеоконференција у образовању 14
1.5 Мултимедијално образовање 19
1.6 Медији 21
1.7 Е - учење 22
1.7.1 Комбиновано учење 25
1.7.2 Системи е-учења 25
1.7.3 Основни принципи е-учења 25
1.7.4 Предности и недостаци Е-учења 26
1.7.5 Предности 26
1.7.6 Недостатци 26
1.7.7 Оцењивање резултата учења 27
1.7.8 Контрола окружења е-учења 27
1.8 Електронско учење у Европи 27
1.8.1 Е-учење у Србији 28
1.8.2 Препоруке за унапређење 29
1.9 Е- УЧЕЊЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ КНЕЗ СИМА МАРКОВИЋ - БАРАЈЕВО 29
1.9.1 Инфраструктура за реализацују е-учења 32
1.9.2 Прихватљивост новог начина рада од стране ученика и наставника 32
ЗАКЉУЧАК 34
ЛИТЕРАТУРА 36
1 Е алати – средство за учење 3
1.1 Интернет у формалном образовању 5
1.2 Учење на даљину 6
1.3 Коришћење интернета за учење на даљину 10
1.4 Коришћење телеконференција и видеоконференција у образовању 14
1.5 Мултимедијално образовање 19
1.6 Медији 21
1.7 Е - учење 22
1.7.1 Комбиновано учење 25
1.7.2 Системи е-учења 25
1.7.3 Основни принципи е-учења 25
1.7.4 Предности и недостаци Е-учења 26
1.7.5 Предности 26
1.7.6 Недостатци 26
1.7.7 Оцењивање резултата учења 27
1.7.8 Контрола окружења е-учења 27
1.8 Електронско учење у Европи 27
1.8.1 Е-учење у Србији 28
1.8.2 Препоруке за унапређење 29
1.9 Е- УЧЕЊЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ КНЕЗ СИМА МАРКОВИЋ - БАРАЈЕВО 29
1.9.1 Инфраструктура за реализацују е-учења 32
1.9.2 Прихватљивост новог начина рада од стране ученика и наставника 32
ЗАКЉУЧАК 34
ЛИТЕРАТУРА 36