15-02-2012, 11:54 PM
100% Kvalitetni diplomski radovi. 65000 Gotovih radova spremnih za download. Gotovi seminarski i diplomski radovi, izrada novih unikatnih seminarskih.
Uvod
Sadržaj
Uvod
Ekonomska kriza u svetu, čiji efekti traju već duže vreme, ostavila je posledice i u Srbiji, koja spada u zemlje u tranziciji. Naša vlada promoviše ciljeve i daje odrednice kako bi procesi razvoja i izlaska iz krize bili efikasniji.
Svetska ekonomska kriza uslovila je globalnu recesiju koja ugrožava privredu svih država, kako u EU tako i u celom svetu, pa je neizbežno da ostavi vidljive tragove i u našoj zemlji. Ona u velikoj meri primorava sve zemlje da reaguju kako bi se obezbedila stabilnost celokupnog finansijskog sistema.
U centru svih zbivanja nalaze se finansijska tržišta, koja se na razne načine trude da prate novonastale promene i da spreče dalja propadanja. Nestabilnost finansijskih tržišta zapravo jeste koren svih problema u ekonomiji. Da bi se jedna ekonomija razvijala i napredovala potreban je pouzdan i efikasan finansijski sektor.
Prvi korak ka sprečavanju daljeg propadanja je izgradnja stabilnosti finansijskog sistema kao i porast poverenja javnosti u sprovođenje mera vlade i javnih institucija.
Na nestabilnost tržišta u mnogome utiče nepoverenje javnosti u rad ustanova od javnog značaja kao i u sam rad državnih organa. To znatno utiče na razvoj malih i srednjih preduzeća, jer kriza najviše pogađa istraživanje, razvoj i inovacije malih i srednjih preduzeća koja predstavljaju ključne oblasti razvoja svake zemlje.
Potrebno je ublažiti posledice recesije i postaviti čvrste temelje za kvalitetan ekonomski oporavak kako bi se stvorio stabilan ekonomski sistem.
Neophodno je da se kritički osvrnemo na državnu upravu koja svojom nesposobnošću sputava razvoj i izlazak iz finansijske krize, posebno što u velikoj meri utiče na politizovanje javnog sektora.
Obzirom da je revizija ustanovljena od strane zakona i treba da vrši funkciju kontrole u svim sektorima, ona ipak u mnogome zavisi od vlasti koja ju je imenovala i nema ovlašćenja i slobode koje joj po zakonu pripadaju.
Svetska ekonomska kriza uslovila je globalnu recesiju koja ugrožava privredu svih država, kako u EU tako i u celom svetu, pa je neizbežno da ostavi vidljive tragove i u našoj zemlji. Ona u velikoj meri primorava sve zemlje da reaguju kako bi se obezbedila stabilnost celokupnog finansijskog sistema.
U centru svih zbivanja nalaze se finansijska tržišta, koja se na razne načine trude da prate novonastale promene i da spreče dalja propadanja. Nestabilnost finansijskih tržišta zapravo jeste koren svih problema u ekonomiji. Da bi se jedna ekonomija razvijala i napredovala potreban je pouzdan i efikasan finansijski sektor.
Prvi korak ka sprečavanju daljeg propadanja je izgradnja stabilnosti finansijskog sistema kao i porast poverenja javnosti u sprovođenje mera vlade i javnih institucija.
Na nestabilnost tržišta u mnogome utiče nepoverenje javnosti u rad ustanova od javnog značaja kao i u sam rad državnih organa. To znatno utiče na razvoj malih i srednjih preduzeća, jer kriza najviše pogađa istraživanje, razvoj i inovacije malih i srednjih preduzeća koja predstavljaju ključne oblasti razvoja svake zemlje.
Potrebno je ublažiti posledice recesije i postaviti čvrste temelje za kvalitetan ekonomski oporavak kako bi se stvorio stabilan ekonomski sistem.
Neophodno je da se kritički osvrnemo na državnu upravu koja svojom nesposobnošću sputava razvoj i izlazak iz finansijske krize, posebno što u velikoj meri utiče na politizovanje javnog sektora.
Obzirom da je revizija ustanovljena od strane zakona i treba da vrši funkciju kontrole u svim sektorima, ona ipak u mnogome zavisi od vlasti koja ju je imenovala i nema ovlašćenja i slobode koje joj po zakonu pripadaju.
Sadržaj
Sažetak 3
Uvod 4
I Eksterna revizija 5
1.1. Pojam i definicija revizije 5
1.2. Evolutivni razvoj revizije 6
1.3. Načela revizije 7
1.4. Obveznici revizije 7
1.4.1. Velika i srednja pravna lica 8
1.4.2. Matična pravna lica 9
1.4.3. Izdavaoci hartija od vrednosti i drugih finansijskih instrumenata 9
1.4.4. Akcionarska društva razvrstana u mala pravna lica 10
1.4.5. Novoosnovana pravna lica 10
1.4.6. Pravna lica u stečaju 10
1.4.7. Energetski subjekti koji obavljaju dve ili više delatnosti 10
1.4.8. Političke stranke 11
1.4.9. Mala pravna lica koja učestvuju u konkursu za javne nabavke 11
1.5. Ugovaranje revizije 11
II Stanje revizije u Srbiji 12
2.1. Revizija finansijskih izveštaja u našoj zemlji 12
2.2. Dostavljanje mišljenja ovlašćenog revizora Narodnoj Banci Srbije i Agenciji za privredne registre 13
2.3. Usvojen novi zakon 13
2.4. Istina o kojoj se ćuti 14
2.5. “Kolubara” slika naše realnosti 15
2.6. Postoji li izlaz? 16
2.7. Forenzička revizija 17
Zaključak 19
Literatura 20
Uvod 4
I Eksterna revizija 5
1.1. Pojam i definicija revizije 5
1.2. Evolutivni razvoj revizije 6
1.3. Načela revizije 7
1.4. Obveznici revizije 7
1.4.1. Velika i srednja pravna lica 8
1.4.2. Matična pravna lica 9
1.4.3. Izdavaoci hartija od vrednosti i drugih finansijskih instrumenata 9
1.4.4. Akcionarska društva razvrstana u mala pravna lica 10
1.4.5. Novoosnovana pravna lica 10
1.4.6. Pravna lica u stečaju 10
1.4.7. Energetski subjekti koji obavljaju dve ili više delatnosti 10
1.4.8. Političke stranke 11
1.4.9. Mala pravna lica koja učestvuju u konkursu za javne nabavke 11
1.5. Ugovaranje revizije 11
II Stanje revizije u Srbiji 12
2.1. Revizija finansijskih izveštaja u našoj zemlji 12
2.2. Dostavljanje mišljenja ovlašćenog revizora Narodnoj Banci Srbije i Agenciji za privredne registre 13
2.3. Usvojen novi zakon 13
2.4. Istina o kojoj se ćuti 14
2.5. “Kolubara” slika naše realnosti 15
2.6. Postoji li izlaz? 16
2.7. Forenzička revizija 17
Zaključak 19
Literatura 20