10-08-2011, 06:00 PM
Maturski, Seminarski , Maturalni i diplomski radovi iz ekonomije: menadžment, marketing, finansija, elektronskog poslovanja, internet tehnologija, biznis planovi, makroekonomija, mikroekonomija, preduzetništvo, upravljanje ljudskim resursima, carine i porezi.
Svaka zemlja preko svojih organa donosi zakonodavne i druge mere u vezi sa životnom sredinom, jer pravo o životnoj sredini je u stvari unutrašnje pravo. A uporedo sa razvojem unutrašnjeg prava razvija se i međunarodno pravo, donose se norme u vidu međunarodnih konvencija o zaštiti životne sredine. Da bi međunarodno pravo važilo u jednoj zemlji, mora biti verifikovano i priznato od zakonodavnih organa te zemlje. Najpre se preduzimaju preventivne pravne mere, a ako dođe do kršenja pravnih normi, preduzimaju se represivne mere u vidu sankcija. Štetne posledice pojavljuju se u vidu:
• ugrožavanja prirode
• ugrožavanja zemljišta
• zagađivanja vode i vazduha
• nagomilavanja smeća
• proizvodnje štetnih ili neugodnih mirisa
• proizvodnje buke
• izazivanja štetnih posledica od jonizirajućeg razvoja i dr.
Da se ne bi išlo samo na sakcionisanje represivnim merama, danas se radi na tome da se zaštita životne sredine ugradi u koncept tehnološkog razvoja. Tako se u donošenju zakonodavnih mera polazi od načela da se pri izgradnji objekata, uvođenju novih tehnologija i dr. obezbede garancije koje će onemogućiti degradaciju životne sredine. Zakonodavnim merama se obezbeđuje razvoj životne sredine u kojoj čovek neće trpeti štetne posledice. Mere koje se preduzimaju moraju imati globalnu koncepciju razvoja društva i zaštite životne sredine. Takođe moraju biti uokvirene u ukupan pravni sistem jedne zemlje i međunarodne zajednice. Mnoge zemlje su u zadnjih dvadesetak godina donele propise i zakone u cilju zaštite životne sredine, i uskladile ih sa Konvencijom o proceni uticaja na životnu sredinu i prekograničnom kontekstu. Takođe su i dosta istočnoevropskih i srednjeevropskih zemalja donele i uskladile svoje zakone sa Konvencijom. Ovi zakoni imaju za cilja preventivnu zaštitu životne sredine...
Sadržaj:
UVOD 3
1.1 Zaštita zemljišta, vazduha, vode i prirodnih bogatstava 4
1.1.1 Zakonodavno utvrđivanje zaštite životne sredine 4
1.2 Zaštita prirode 5
1.3 Zaštita ugroženih vrsta biljaka i životinja 7
1.4 Izvori zagađenja i ugrožavanja 9
1.4.1 Industrija kao zagađivač u Srbiji 9
1.4.2 Poljoprivreda kao zagađivač u Srbiji 10
1.5 Ekološki problemi u Srbiji 10
1.5.1 Površinske vode 10
1.5.2 Priobalne podzemne vode 12
1.5.3 Jezera i akumulacije 14
1.5.4 Vazduh 15
1.5.5 Zemljište 16
1.5.6 Zaštićena prirodna dobra 16
1.6 Retke i reliktne biljke Fruške gore 17
ZAKLJUČAK 21
LITERATURA 23
Svaka zemlja preko svojih organa donosi zakonodavne i druge mere u vezi sa životnom sredinom, jer pravo o životnoj sredini je u stvari unutrašnje pravo. A uporedo sa razvojem unutrašnjeg prava razvija se i međunarodno pravo, donose se norme u vidu međunarodnih konvencija o zaštiti životne sredine. Da bi međunarodno pravo važilo u jednoj zemlji, mora biti verifikovano i priznato od zakonodavnih organa te zemlje. Najpre se preduzimaju preventivne pravne mere, a ako dođe do kršenja pravnih normi, preduzimaju se represivne mere u vidu sankcija. Štetne posledice pojavljuju se u vidu:
• ugrožavanja prirode
• ugrožavanja zemljišta
• zagađivanja vode i vazduha
• nagomilavanja smeća
• proizvodnje štetnih ili neugodnih mirisa
• proizvodnje buke
• izazivanja štetnih posledica od jonizirajućeg razvoja i dr.
Da se ne bi išlo samo na sakcionisanje represivnim merama, danas se radi na tome da se zaštita životne sredine ugradi u koncept tehnološkog razvoja. Tako se u donošenju zakonodavnih mera polazi od načela da se pri izgradnji objekata, uvođenju novih tehnologija i dr. obezbede garancije koje će onemogućiti degradaciju životne sredine. Zakonodavnim merama se obezbeđuje razvoj životne sredine u kojoj čovek neće trpeti štetne posledice. Mere koje se preduzimaju moraju imati globalnu koncepciju razvoja društva i zaštite životne sredine. Takođe moraju biti uokvirene u ukupan pravni sistem jedne zemlje i međunarodne zajednice. Mnoge zemlje su u zadnjih dvadesetak godina donele propise i zakone u cilju zaštite životne sredine, i uskladile ih sa Konvencijom o proceni uticaja na životnu sredinu i prekograničnom kontekstu. Takođe su i dosta istočnoevropskih i srednjeevropskih zemalja donele i uskladile svoje zakone sa Konvencijom. Ovi zakoni imaju za cilja preventivnu zaštitu životne sredine...
Sadržaj:
UVOD 3
1.1 Zaštita zemljišta, vazduha, vode i prirodnih bogatstava 4
1.1.1 Zakonodavno utvrđivanje zaštite životne sredine 4
1.2 Zaštita prirode 5
1.3 Zaštita ugroženih vrsta biljaka i životinja 7
1.4 Izvori zagađenja i ugrožavanja 9
1.4.1 Industrija kao zagađivač u Srbiji 9
1.4.2 Poljoprivreda kao zagađivač u Srbiji 10
1.5 Ekološki problemi u Srbiji 10
1.5.1 Površinske vode 10
1.5.2 Priobalne podzemne vode 12
1.5.3 Jezera i akumulacije 14
1.5.4 Vazduh 15
1.5.5 Zemljište 16
1.5.6 Zaštićena prirodna dobra 16
1.6 Retke i reliktne biljke Fruške gore 17
ZAKLJUČAK 21
LITERATURA 23