19-06-2013, 10:32 PM
Predmet ovog master rada je konsolidovani bilans javnih prihoda i javnih rashoda Srbije.
Jedan od najznačajnijih i najvažnijih finansijskih institucija jeste budžet. Budžet je osnovni, a ponekad i jedini instrument prikupljanja javnih prihoda i finansiranje javnih rashoda u savremenim državama.
Budžet kao finansijska institucija se pojavljuje u XV veku u Evropi u pojedinim gradovima, odnosno u XVII veku u nekim državama. Za pojavu budžeta bilo je potrebno postojanje robo-novčanog odnosa u privredi.
Ne postoji jedinstvena definicija budžeta. Budžet se definiše kao sistemski i u brojkama izražen pregled državnih prihoda i državnih rashoda koji obeležava cilj i odnos državnih potreba. Medjutim, budžet se najčešće definiše kao sistematski prikaz prihoda i rashoda neke države za određeno plansko razdoblje, najčešće za jednu budžetsku godinu. Nezavisno od definicije koja se koristi, budžet je u svakoj državi osnovni dokument za finansiranje državnih, odnosno javnih funkcija.
Budžet se u teoriji definiše i kao upravni akt ili zakon.
U budžetskom sistemu Srbije, budžet je zakon koji se priprema i usvaja prema proceduri
predviđenoj i za druge zakone.
Značaj istraživanja budžeta, ogleda se u sve većem njegovom značaju danas. Kroz njega se vrši preraspodela i trošenje velikog dela nacionalnog dohotka i na taj način država utiče na razvoj privrede.
Jedan od najznačajnijih i najvažnijih finansijskih institucija jeste budžet. Budžet je osnovni, a ponekad i jedini instrument prikupljanja javnih prihoda i finansiranje javnih rashoda u savremenim državama.
Budžet kao finansijska institucija se pojavljuje u XV veku u Evropi u pojedinim gradovima, odnosno u XVII veku u nekim državama. Za pojavu budžeta bilo je potrebno postojanje robo-novčanog odnosa u privredi.
Ne postoji jedinstvena definicija budžeta. Budžet se definiše kao sistemski i u brojkama izražen pregled državnih prihoda i državnih rashoda koji obeležava cilj i odnos državnih potreba. Medjutim, budžet se najčešće definiše kao sistematski prikaz prihoda i rashoda neke države za određeno plansko razdoblje, najčešće za jednu budžetsku godinu. Nezavisno od definicije koja se koristi, budžet je u svakoj državi osnovni dokument za finansiranje državnih, odnosno javnih funkcija.
Budžet se u teoriji definiše i kao upravni akt ili zakon.
U budžetskom sistemu Srbije, budžet je zakon koji se priprema i usvaja prema proceduri
predviđenoj i za druge zakone.
Značaj istraživanja budžeta, ogleda se u sve većem njegovom značaju danas. Kroz njega se vrši preraspodela i trošenje velikog dela nacionalnog dohotka i na taj način država utiče na razvoj privrede.