25-03-2011, 12:32 PM
Maturski, Seminarski , Maturalni i diplomski radovi iz ekonomije: menadzment, marketing, finansija, elektronskog poslovanja, internet tehnologija, biznis planovi, makroekonomija, mikroekonomija, preduzetnistvo, upravljanje ljudskim resursima, carine i porezi.
U savremenoj psihološkoj i andragoškoj literaturi ima dosta neslaganja u vezi sa definisanjem pojma odraslosti . Odraslost je najuže povezana sa zrelošću. Pod pojmom zrelosti Sulejman Hrnjica podrazumeva STEPEN POSTIGNUTE RAVNOTEŽE IZMEĐU IDENTITETA I INTEGRITETA LIČNOSTI. No pojam zrelosti je višedimenzijski pa valja odrediti koja je vrsta zrelosti s gledišta obrazovanja najvažnija za određivanje odraslosti. Pod pojmom zrelosti Sulejman Hrnjica podrazumeva U nerazvijenim zajednicama odraslost se poistovećuje s biološkom zrelošću jer život u njima nije toliko složen a da se za nju ne bi moglo osposobiti do kraja procesa biološkog sazrevanja. U razvijenim društvima odraslost pojedinca je određena, osim biološkom, još psihološkom zrelošću i socijalnom zrelošću jer su raznovrsnije i zahtevnije odgovornosti koje odrasla osoba preuzima. Stoga je očita neprimerenost hronološke dobi kao kriterijuma odraslosti. ...
Mogućnosti i granice učenja odraslog čoveka
Aktivnost i opšti intelektualni nivo, koji je donekle u vezi s formalnim obrazovanjem, značajno se odražavaju na razvoj, odnosno opadanje intelektualnih sposobnosti u doba zrelosti i starosti.
Brži i veći pad, s porastom životne dobi, neprimećuje se u »brzini« nego u »snazi« intelektualnog funkoionisanja. Međutim, prosečne krivulje mentalnog razvoja, od kojih je u poslednje vreme najpoznatija Wechslerova, zapravo su artefakti, jer u značajnoj meri skrivaju izuzetno velike razlike i među poje-dincima i među različitim sposobnastima istog pojedinca. . .
Sadržaj
1. Uvod..................................................................1
2. Mogućnosti i granice učenja odraslog čoveka ........... 2
3. Intelektualne mogućnosti u odraslom dobu ................3
3.1. Osobine učenja odraslih......................................5
4. Oblici obrazovanja i odgoja odraslih .........................8
5. Ciljevi obrazovanja i odgoja odraslih ........................9
6. Zaključak .........................................................12
7. Literatura .........................................................13
Literatura
1. Hrnjica, S., Zrelost ličnosti,Zavod za udžbenike Beograd. Str 54.
2. Alibabić, Š., Andrilović, V., Matijević, M., Pastuović, N. Pongrac, S., Špan, M. (1985). Andragogija. Zagreb: Školska knjiga. Str.133-135.
3. Andrilović, V., Matijević, M., Pastuović, N. Pongrac, S., Špan, M. (1985). Andragogija. Zagreb: Školska knjiga.str. 6-10
4. Despotović,M., Kulić, R., Uvod u andragogiju,Zenica, 2005, str 68.
U savremenoj psihološkoj i andragoškoj literaturi ima dosta neslaganja u vezi sa definisanjem pojma odraslosti . Odraslost je najuže povezana sa zrelošću. Pod pojmom zrelosti Sulejman Hrnjica podrazumeva STEPEN POSTIGNUTE RAVNOTEŽE IZMEĐU IDENTITETA I INTEGRITETA LIČNOSTI. No pojam zrelosti je višedimenzijski pa valja odrediti koja je vrsta zrelosti s gledišta obrazovanja najvažnija za određivanje odraslosti. Pod pojmom zrelosti Sulejman Hrnjica podrazumeva U nerazvijenim zajednicama odraslost se poistovećuje s biološkom zrelošću jer život u njima nije toliko složen a da se za nju ne bi moglo osposobiti do kraja procesa biološkog sazrevanja. U razvijenim društvima odraslost pojedinca je određena, osim biološkom, još psihološkom zrelošću i socijalnom zrelošću jer su raznovrsnije i zahtevnije odgovornosti koje odrasla osoba preuzima. Stoga je očita neprimerenost hronološke dobi kao kriterijuma odraslosti. ...
Mogućnosti i granice učenja odraslog čoveka
Aktivnost i opšti intelektualni nivo, koji je donekle u vezi s formalnim obrazovanjem, značajno se odražavaju na razvoj, odnosno opadanje intelektualnih sposobnosti u doba zrelosti i starosti.
Brži i veći pad, s porastom životne dobi, neprimećuje se u »brzini« nego u »snazi« intelektualnog funkoionisanja. Međutim, prosečne krivulje mentalnog razvoja, od kojih je u poslednje vreme najpoznatija Wechslerova, zapravo su artefakti, jer u značajnoj meri skrivaju izuzetno velike razlike i među poje-dincima i među različitim sposobnastima istog pojedinca. . .
Sadržaj
1. Uvod..................................................................1
2. Mogućnosti i granice učenja odraslog čoveka ........... 2
3. Intelektualne mogućnosti u odraslom dobu ................3
3.1. Osobine učenja odraslih......................................5
4. Oblici obrazovanja i odgoja odraslih .........................8
5. Ciljevi obrazovanja i odgoja odraslih ........................9
6. Zaključak .........................................................12
7. Literatura .........................................................13
Literatura
1. Hrnjica, S., Zrelost ličnosti,Zavod za udžbenike Beograd. Str 54.
2. Alibabić, Š., Andrilović, V., Matijević, M., Pastuović, N. Pongrac, S., Špan, M. (1985). Andragogija. Zagreb: Školska knjiga. Str.133-135.
3. Andrilović, V., Matijević, M., Pastuović, N. Pongrac, S., Špan, M. (1985). Andragogija. Zagreb: Školska knjiga.str. 6-10
4. Despotović,M., Kulić, R., Uvod u andragogiju,Zenica, 2005, str 68.