Gotovi Seminarski Diplomski Maturalni Master ili Magistarski

Puna verzija: Motivacija, motivatori i tehnike motivacije u nastavi informatike
Trenutno pregledate Lite verziju foruma. Pogledajte punu verziju sa odgovarajućim oblikovanjima.
Nauka i društvo u 21. veku

Učenje za znanje – kombinovanje dovoljno širokog opšteg obrazovanja i mogućnost studiozne obrade i ovladavanje malim brojem predmeta. To takodje znači i učenje za učenje, kako bi se iskoristile sve prednosti i mogucnosti koje pruza obrazovanje u toku celog života.

Učenje za rad – za sticanje ne samo stručnih veština već i mnogo širih kao što su sposobnost snalaženja u mnogim situacijama i sposobnost za timski rad. To podrazumeva i učenje za znanje u kontekstu različitog iskustva mladih ljudi u pogledu društvenog i radnog iskustva.

Učenje za zajednički zivot – razvijanje i razumevanje drugih ljudi i poštovanje medjuzavisnosti ljudi podrazumeva izvodjenje zajedničkih projekata u procesu učenja za snalaženje u konfliktnim situacijama – u duhu poštovanja vrednosti pluralizma, uzajamnog razumevanja i zalaganja za mir.

Učenje za postojanje – usmereno je na što bolji razvoj sopstvene ličnosti i njene sposobnosti da deluje sve samostalnije, sa sve većom moći rasudjivanja i ličnom odgovornošću. U vezi s tim obrazovanje ne sme da zapostavlja bilo koji aspekt individualnih potencijala: pamćenje, rasudjivanje, smisao za lepo, fizičke sposobnosti i prirodne sklonosti za komunikaciju.

PREDGOVOR

Sustinski cilj ovog rada je da ukaze na znacaj motivacije na efikasnost i efektivnost ucenika u nastavi informatike, a kasnije i celokupan njihov zivot. Posto je motivacija slozen fenomen koji savremena psihologija jos nije dovoljno istrazila, nametnulo se vise pitanja na koje je ovaj rad pokusao i velikim delom dao odgovore.

Koje motivacione strategije treba primeniti da bi ucenika motivisali u nekoj aktivnosti?
Kako motivacija utice na ucenje ucenika?
Kako pomocu nje podizemo produktivnost i uspesnost rada i ucenja?
Kako nam pomaze da dozivimo zadovoljstvo i istrajnost u radu i ucenju?

Ova i jos mnoga pitanja ukazuju na interesantnost i vaznost ovog istrazivanja.
Da bi celina rada bila zaokruzena bilo je potrebno, pored uticaja motivacije na efikasnost ucenika, povezati ga sa opstim aspektima motivacije, bez kojih motivaciju ne bi mogli lako shvatiti.

Ovakva kompaktna celina ciju sadrzinu cine opsti aspekti motivacije, koji su posluzili kao uvod ovog diplomskog rada, od velikog je znacaja za coveka, drustvo i zivot.

Principi motivacije za rad i ucenje se moraju poznavati da bi drustvo i njegov rad moglo svakodnevno funkcionisati za opstu dobrobit i civilizacijski napredak.

Napredak nauke, tehnike i tehnologije, doveo je do masovne industrijske revolucije koja je sa daljim razvojem sredstava za proizvodnju i masmedijalnu propagandu povecavala raskorak izmedju tehnike i coveka, a istovremeno – kao posledica navedenih promena – dolazi do promena i u drustvenoj svesti. Postalo je sasvim jasno da cilj ucenja nije samo sticanje znanja nego i zadovoljstvo kasnijom upotrebom tog znanja. Uvidja se vaznost socijalnih i psiholoskih faktora za efikasnost rada i ucenja, sve se vise paznje posvecuje problemima sposobnosti, znanja, obucenosti i motivacije ucenika. U resavanju tih problema angazuju se psiholozi, sociolozi, pedagozi, pravnici, itd.

Covek naseg vremena uspeo se na Himalaje, savladao je Ande, spustio se u okeanske dubine i u Zemljinu unutrasnjost, zakoracio je na Mesec a svaki od ovih podviga iziskivao je pomeranje krajnjih granica izdrzljivosti njegovog organizma.

Sta je to sto coveka pokrece da to uradi, sta ga pokrece da zrtvuje zivot za odbranu svojih ideala, da krsi drustvene norme, da se ponasa grubo ili potcinjava nekom autoritetu, da izgara u dobrovoljnom radu? Zasto se neka licnost ponasa na odredjen nacin, sta je navodi na takvo reagovanje, koji su zapravo uzroci takvog njenog ponasanja, sta jos to dovodi covekove sposobnosti do izrazaja?

Poznato je da covek sa uspehom obavlja samo one poslove za koje ima sposobnosti i sklonosti, odnosno, koje voli da radi. Za sva ova pitanja i konstatacije odgovor mozemo potraziti u motivaciji ucenika i njenom delovanju na efikasnost ucenja u nastavi informatike.

Referentni URL