derrick
Posting Freak
    
Poruka: 3,097
Pridružen: Jul 2009
|
Specifičnosti vaspitno-obrazovnog rada sa djecom oštećenog sluha
UVOD
Oštećenje sluha, posebno njegov najteži vid - rana teška gluvoća - predstavlja takav oblik senzorne ometenosti koji ostavlja multiple posljedice u opštem razvoju djeteta. Gluva beba dolazi na svet sa istim psihološkim potencijalnom i potrebama kao i beba koja čuje, ali od tog trenutka pa nadalje njeno iskustvo je drugačije i formira se drugim sredstvima. Njeno iskustvo osiromašeno je za čitavu dimenziju koju donose zvuci a posebno ljudski glas i govor.
Gluva beba ne čuje svoj ni majčin glas, smeh, plač, majčino tepanje, pevušenje i govor koji predstavlja najsavršenije i najmoćnije sredstvo komunikacije. Gluvo dijete ne čuje šumove koje proizvode spostveni pokreti, hod, pljeskanje ruke o ruku, kašljanje i zvukove koje stvara telo u dodiru sa predmetima i ljudima, a koje ima važnu ulogu u formiranju slike o sebi i sopstvenom identitetu, kao i u poimanju sveta oko sebe. Gluvom djetetu je onemogućeno verbalno izražavanje spostvenih potreba i ideja, kao što mu je otežano i razumijevanje potreba, ideja, namera i postupaka drugih ljudi.
Sadržaj:
UVOD 3
1 Razvojne karakteristike djece oštećenog sluha 4
2 Inkluzija i integracija djece sa posebnim potrebama u obrazovanju 5
3 Djeca oštećenoh sluha u redovnoj školi 10
4 Razvoj komunikativnih sposobnosti djece oštećenog sluha u školi i vrtiću 13
ZAKLJUČAK 15
LITERATURA 17
PORUČITE RAD NA OVOM LINKU >>>
SEMINARSKI
maturski radovi seminarski radovi maturski seminarski maturski rad diplomski seminarski rad diplomski rad lektire maturalna radnja maturalni radovi skripte maturski radovi diplomski radovi izrada radova vesti studenti magistarski maturanti tutorijali referati lektire download citaonica master masteri master rad master radovi radovi seminarske seminarski seminarski rad seminarski radovi kvalitet kvalitetni fakultet fakulteti skola skole skolovanje titula univerzitet magistarski radovi
LAJKUJTE, POZOVITE 5 PRIJATELJA I OSTVARITE POPUST
|
|
03:11 PM |
|