Oznanstevnjivanje pedagogije Johanna Friedricha Herbarta(1776.-1841.)

Nova tema  Odgovori 
Podelite temu sa drugarima: ZARADITE PRODAJOM SVOJIH RADOVA
 
Ocena teme:
  • 0 Glasova - 0 Prosečno
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Autor Poruka
Dzemala Nije na vezi
Posting Freak
*****

Poruka: 8,280
Pridružen: May 2010
Poruka: #1
Oznanstevnjivanje pedagogije Johanna Friedricha Herbarta(1776.-1841.)
Maturski, Seminarski , Maturalni i diplomski radovi iz ekonomije: menadzment, marketing, finansija, elektronskog poslovanja, internet tehnologija, biznis planovi, makroekonomija, mikroekonomija, preduzetnistvo, upravljanje ljudskim resursima, carine i porezi.


Rijetko koja koncepcija odgoja u povijesti pedagogije je bila toliko uvažavana i toliko osporavana kao što je to slucaj sa Herbartovom koncepcijom odgoja. Rec je o koncepciji za koju se vezuje prvi znanstveno utemeljen pristup odgoju, koncepciji koja je odgojiteljima ponudila cvrst okvir za snalaženje u odgojnoj praksi, te, s jedne strane, inspirirala sljedbenike, tzv. herbartijanski pokret, a sa druge strane, reakciju reformskih pedagoških pravaca krajem XIX i početkom XX. stoljeća, koji su je, svaki na svoj nacin, doveli na »loš glas«. Danas, nakon dva stoljeća od objavljivanja Herbartovih najvažnijih radova, kada je suvremeni svijet suočen s izazovima velike društvene krize, širom svijeta oživljava interes za Herbartovu koncepciju odgoja koja u prvi plan ističe tezu da ključni kriterij dobrog obrazovanja leži u njegovoj odgojnoj vrijednosti.

Dakle, Herbart smatra da prije nego što postavimo pitanje o tome koliko nas odredeno znanje cini kompetentnim profesionalcima, uspješnim strucnjacima, koliko zadovoljava našu licnu radoznalost ili ambiciju, moramo razmisliti o tome koliko nas ono cini boljim u moralnom smislu. Biti bolji u moralnom smislu je, za Herbarta, kategoricki imperativ svakog obrazovanja, koji ima i svoju sadržajno stranu. Ako želite obrazovanje služi moralnim vrijednostima, onda morate ih nekako i postaviti - što je u životu svakog čovjeka važno, a što manje važno. Herbart, u tom smislu, izdvaja pet univerzalnih krajnjih vrijednosti coveka (slobodu, usavršavanje, dobrotu, pravo i pravičnost) koje predstavljaju osnovna nacela ili vrhovne norme svakog odgojnog djelovanja, u smislu da određuju cilj, samu suštinu odgoja, a samim tim i glavni kriterij vrednovanja odgojne prakse...

PRIRODA DJETETA U HERBARTOVOJ PEDAGOGIJI

Herbart je smatrao da svako razmišljanje o odgoju podrazumijeva određeni pogled na prirodu djeteta. Doduše, imao je u vidu i to da se u svakodnevnom životu često odgaja i »prema situaciji«, bez nekog dubljeg promišljanja, po automatizmu, intuiciji i sl.. Ali, čak iu takvim slučajevima, vaspitac, tijekom samog procesa odgoja, postupno gradi određeno stajalište o prirodi djeteta io njegovim razvojnim mogucnostima.

Koliko je značajno shvaćanje prirode djeteta u sklopu odgojne koncepcije u cjelini, a posebno za određivanje cilja odgoja, Herbart ilustrira primjerima dvaju izrazito suprotnih stajališta - Rusoa i Loka. Ruso je, s jedne strane, zastupao tezu da se djeca rađaju s mnogim urodeni osobinama i sposobnostima, a, s druge strane, da su te osobine pune vrlina. Dakle, dijete je po svojoj prirodi dobro, pa je cilj odgoja da se potakne i potpomogne taj prirodni razvoj djeteta. Zato se Rusoa odgojna koncepcija definira kao »prirodno odgoj«. Ovakvim pogledima na prirodu djeteta bili su inspirirani gotovo svi predstavnici individualne pedagogije u XIX i XX stoljeću.

John Locke je smatrao da je dijete po svojoj prirodi »tabula rasa«. U ljudskom razumu nema ni »urodenih ideja« ni »urodenih principa«. Niti su logicki načela na temelju kojih izvodimo zakljucke urodeni, niti ideje, kao što su »Bog«, »besmrtnost«, »sloboda«, a još manje ideja dobra i zla, i princip po kojem se oni mogu razlikovati. Lok je pretpostavio da je ljudska priroda, ili duh čovjeka, u trenutku rodenja nešto nalik na »neispisan ploču« i da sve ideje poticu iz cula. Opštepoznata je njegova teza da »nema niceg u intelektu što prethodno nije prošlo kroz cula«...

S A D R Ž A J

1 UVOD 3
2 PRIRODA DJETETA U HERBARTOVOJ PEDAGOGIJI 4
3 ULOGA ODGOJA U RAZVOJU LIČNOSTI PO HERBARTU 5
4 SUŠTINA HERBARTOVE PEDAGOGIJE 6
4.1 Odgoj kao svjesna, namjerna i ciljem usmjerena djelatnost 7
4.2 Odgoj i obrazovanje su nerazdvojno povezani, s tim što je obrazovanje podredeni pojmu 8
5 ZAKLJUČAK 10
6 LITERATURA 11



PORUČITE RAD NA OVOM LINKU >>> SEMINARSKI
maturski radovi seminarski radovi maturski seminarski maturski rad diplomski seminarski rad diplomski rad lektire maturalna radnja maturalni radovi skripte maturski radovi diplomski radovi izrada radova vesti studenti magistarski maturanti tutorijali referati lektire download citaonica master masteri master rad master radovi radovi seminarske seminarski seminarski rad seminarski radovi kvalitet kvalitetni fakultet fakulteti skola skole skolovanje titula univerzitet magistarski radovi

LAJKUJTE, POZOVITE 5 PRIJATELJA I OSTVARITE POPUST
08:34 PM
Poseti veb stranicu korisnika Pronađi sve korisnikove poruke Citiraj ovu poruku u odgovoru
Nova tema  Odgovori 


Verovatno povezane teme...
Tema: Autor Odgovora: Pregleda: zadnja poruka
  Konstruktivizam - osnova savremenih epistemoloških teorijskih koncepata pedagogije derrick 0 1,529 06-03-2014 12:55 AM
zadnja poruka: derrick
  Projekat istraživanja iz metodologije pedagogije Maja 0 5,292 23-02-2012 03:12 PM
zadnja poruka: Maja
  Odnos pedagogije i drugih nauka - pedagogija Dzemala 0 5,562 09-06-2010 08:29 PM
zadnja poruka: Dzemala

Skoči na forum: