Maja
Posting Freak
    
Poruka: 1,234
Pridružen: Nov 2011
|
Obrazovanje i vaspitanje u nižoj muzičkoj školi
100% Kvalitetni diplomski radovi. 65000 Gotovih radova spremnih za download. Gotovi seminarski i diplomski radovi, izrada novih unikatnih seminarskih.
UVOD
Muzičko obrazovanje je polje koje podrazumeva nastavu učenja muzike. Ovo obrazovanje je u vezi i u saglasnosti sa svim drugim oblastima učenja. U sebe uključuje psihomotorni domen (razvoj veština sviranja na instrumentu), kognitivni domen (sticanje znanja iz oblasti muzičke umetnosti), a posebno je značajan u afektivnom domenu, jer neguje ljubav prema muzičkoj umetnosti i osetljivost prema muzici uopšte.
Muzika je već dugo u civilizovanom društvu mera njegovog kulturnog razvitka, ona je jedan od faktora kojima se stvaraju nacionalna obeležja. Stoga je tradicija muzičkog obrazovanja u veoma duga. Smatra se da je muzičko obrazovanje jedno od prvih obrazovanja koje se počelo sistematski odvijati. Dugo je učenje muzike bilo samo individualno sve do univerzitetskog nivoa. Naime osnovno i srednje muzičko obrazovanje veoma dugo nije bilo organizovano.
Na našim prostorima, sve do XIX veka nije bilo školovanih muzičara, muzičke pismenosti i umetničke muzike. Jedina muzička praksa bila je tada u okvirima narodnog stvaralaštva. Crkveno pojanje, koje je uvedeno u sve svetovne osnovne škole zapravo predstavlja početak muzičkog obrazovanja. Za vreme prve vladavine Miloša Obrenovića doseljenici iz Austrije donose nove muzičke instrumente što predstavlja početak umetničke muzike u Srbiji.
Nova etapa u istoriji muzičke kulture i početak muzičke pismenosti vezuje se za dolazak Josifa Šlezingera u Šabac, gde 1829. godine osniva prvi vojni orkestar - 'bandu'. Nasuprot Šlezingerevom radu na muzičkom opismenjavanju u školama su se pevale samo crkvene pesme po sluhu. Zvaničnim zakonskim aktima tog vremena bilo je utvrđeno da se u školama Srbije uči crkveno pojanje. U Kragujevcu, u tadašnjem centru muzičkog života Srbije, Šlezingerovo delovanje uslovilo je novu orijentaciju ka vokalnoj umetničkoj muzici, a time i njenom uvođenju u škole. I pored duge tradicije, institucionalno obrazovanje u nižim i srednjim muzičkim školama počelo se organizovati je tek tokom XX veka.
U nižim muzičkim školama deca uobičajeno uče da sviraju na nekom instrumentu, pevaju u manjim horovima i uče osnove muzike i istoriju muzike. Dugo je muzičko obrazovanje bilo bazirano isključivo na klasičnoj muzici, no poslednjih decenija postoji trend da se ovo obrazovanje učini multikulturalnim, te se uključuju i moderni oblici muzike, poput narodne tradicionalne muzike, džeza i slično.
U osnovnim muzičkim školama učenici imaju mogućnost da sviraju i pevaju u manjim ansamblima, orkestrima, horovima i slično.
S A D R Ž A J
UVOD
1. Organizacija rada u osnovnim muzičkim školama 4
2. Ciljevi i zadaci rada u osnovnoj muzičkoj školi 6
ZAKLJUČAK 9
LITERATURA 10
PORUČITE RAD NA OVOM LINKU >>>
SEMINARSKI
maturski radovi seminarski radovi maturski seminarski maturski rad diplomski seminarski rad diplomski rad lektire maturalna radnja maturalni radovi skripte maturski radovi diplomski radovi izrada radova vesti studenti magistarski maturanti tutorijali referati lektire download citaonica master masteri master rad master radovi radovi seminarske seminarski seminarski rad seminarski radovi kvalitet kvalitetni fakultet fakulteti skola skole skolovanje titula univerzitet magistarski radovi
LAJKUJTE, POZOVITE 5 PRIJATELJA I OSTVARITE POPUST
|
|
02:55 PM |
|