derrick
Posting Freak
    
Poruka: 3,082
Pridružen: Jul 2009
|
Novi pristupi u nastavi i usvajanju gramatike nemačkog jezika
UVODNA RAZMATRANJA
U istoriji učenja stranih jezika gramatika je tretirana i objašnjavana na više načina. Danas se pod terminom gramatika najčešće podrazumeva sintaksa i morfologija jezika, odnosno skup pravila koja omogućavaju govorniku da kombinujući reči na datom jeziku postigne željeno značenje. Gramatika je pokretač jezika; ona generiše značenje kroz odnose između leksičkih jedinica. Bitno je, međutim, praviti razliku između znanja gramatike i znanja o gramatici. Svako ko je sposoban da pročita i razume tekst na stranom jeziku, poseduje određeno znanje gramatike tog jezika kao sistema koji omogućava kreiranje i interpretiranje razumljivih rečenica. Praksa govori da u nastavi stranog jezika učenici obično stiču znanje o gramatici, što znači sposobnost da se razgovara o posebnostima jezičkog sistema i sposobnost da se opišu pravila koja se primenjuju u građenju rečenica (vrste reči i njihova funkcija u rečenici, gramatičke kategorije koje uređuju odnose poput broja, roda, aspekta, glagolskog vremena, itd.).
Varijable u nastavi kao što su veštine (slušanje, govor, čitanje i pisanje), registar (neformalni, konsultativni i formalni) i potrebe (za komuniciranjem, zahtevi profesije i sl.), takođe ukazuju da je u nastavi potrebno obratiti pažnju na formu jezika. Različite situacije diktiraju potrebu da nastavnik stranog jezika više uključi gramatiku u nastavu. Na primer, ako početnike podučavamo veštini razumevanja slušanjem i čitanjem, nastava gramatike nije potrebna. Ako je, međutim, reč o starijim učenicima na srednjem nivou znanja, nastava gramatike je neophodna ukoliko želimo da im pomognemo da uspešno savladaju zadatke tipa pisanja sastava ili slično.
Sadržaj
1 UVODNA RAZMATRANJA 3
TEORIJSKI DEO 6
2 Savremeni koncepti nastave stranog jezika 6
2.1 Istorijski pregled nastave nemačkog jezika u Srbiji 6
2.2 Jezička kultura i jezička pismenost 11
2.3 Faktori u procesu nastave stranog jezika 14
2.3.1 Faktori u procesu nastave stranog jezika 15
2.3.2 Motivacija 16
2.4 Usvajanje i učenje kulture u okviru nastave stranog jezika 18
3 Novi pristupi u nastavi gramatike 25
3.1 Metodičke dileme u nastavi gramatike 30
3.2 Savremene metode nastave gramatike 32
3.3 Teorija konstruktivizma 39
PRAKTIČNI DEO 43
4 Metode nastave nemačkog jezika i kontrastivna analiza jezičkih struktura u funkciji komunikativne kompetencije 43
4.1 Objašnjavanje, utvrđivanje i aktiviranje gramatičkih pojava 43
4.2 Implicitni pristup i razvoj komunikativne kompetencije – primer obrade perfekta 47
4.3 Razvijanje veštine razumevanja slušanjem 50
4.4 Problem jezičke ekvivalencije u nastavi i vežbanju prevođenja 54
4.5 Kontrastivna analiza sintaksičkih struktura istih semantički uloga - primer funkcije vršioca radnje 62
4.6 Preporuke za nastavne aktivnosti stranog jezika u skladu sa politikom Saveta Evrope 69
5 ZAKLJUČAK 73
LITERATURA 75
PORUČITE RAD NA OVOM LINKU >>>
SEMINARSKI
maturski radovi seminarski radovi maturski seminarski maturski rad diplomski seminarski rad diplomski rad lektire maturalna radnja maturalni radovi skripte maturski radovi diplomski radovi izrada radova vesti studenti magistarski maturanti tutorijali referati lektire download citaonica master masteri master rad master radovi radovi seminarske seminarski seminarski rad seminarski radovi kvalitet kvalitetni fakultet fakulteti skola skole skolovanje titula univerzitet magistarski radovi
LAJKUJTE, POZOVITE 5 PRIJATELJA I OSTVARITE POPUST
|
|
06:41 PM |
|