NEJEDNAKOSTI U VASPITANJU I OBRAZOVANJU MLADIH

Nova tema  Odgovori 
Podelite temu sa drugarima: ZARADITE PRODAJOM SVOJIH RADOVA
 
Ocena teme:
  • 0 Glasova - 0 Prosečno
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Autor Poruka
Autor1 Nije na vezi
Posting Freak
*****

Poruka: 2,299
Pridružen: Aug 2009
Poruka: #1
NEJEDNAKOSTI U VASPITANJU I OBRAZOVANJU MLADIH
SADRŽAJ:

Uvod……………………………………………………………………3
Ekspanzija obrazovanja i nejednakosti…………………………………4
Školski sistemi između društvenih i individualnih zahtjeva…………....4
Nejednakost šansi……………………………………………………… 5
Selektivnost obrazovnih sistema………………………………………. 6
Individua kao faktor nejednakosti u obrazovanju…………………….... 7
Individualne sposobnosti:uspjeh u školi-uspjeh u životu……………… 7
Rasna,klasna i spolna pripadnost kao izvor nejednakosti………………9
Zaključak………………………………………………………………..10
Literatura………………………………………………………………..11



UVOD

Proučavanje nejednakosti u obrazovanju izazvano je empirijskim saznanjima da škola nije u stanju ostvariti prvobitno joj namijenjenu egalizatorsku ulogu. Još donedavno isticalo se obrazovanje kao značajno i moćno sredstvo za postizanje i osiguravanje jednakosti i pored činjenice da se ljudi rađaju nejednaki. Osim ove egalizatorske uloge obrazovanje je poprimalo i vrijednost osnovnog i najvažnijeg faktora društvene pokretljivosti, sredstva pomoću kojeg će se individua „nižeg“ podrijetla moći uzdići na društvenoj ljestvici. „Svatko tko posjeduje sposobnosti i neophodnu energiju za rad, trebalo bi da ima jednake šanse da uspije i napreduje u jednom društvu bez obzira na njegovo podrijetlo“-predstavljalo je dominantno shvaćanje uloge obrazovanja u demokratskim društvima. Ubrzo se međutim pokazalo da obrazovanje nije svemoguć ključ za rješavanje svih problema jedne društvene zajednice. Ova saznanja su izbila na površinu 60-tih godina, popraćena nepobitnim empirijskim činjenicama da su kvalitete i vrijednosti pripisani školi daleko od mogućeg i realnog. Suvremena proučavanja stanja u školskim sistemima, nakon više desetljeća velike ekspanzije, pokazala su da obrazovanje kao mogući faktor jednakosti ima brojna ograničenja i to sve očiglednija i izrazitija i da je daleko od toga da postane šansa za sve. Prva upozorenja na nedemokratičnost i selektivnost školskih sistema odnosila su se na alarmirajuće male postotke učenika iz nižih slojeva kojima je dostupno srednje i visoko obrazovanje. Ubrzo zatim ustanovljeno je i da osnovno, najčešće obvezno obrazovanje nije oslobođeno selektivnosti i da se razlike prema porodičnom porijeklu uočavaju na samom startu školovanja ili možda već odmah po rođenju.
Prema nekim saznanjima škola ne samo da nije u mogućnosti mijenjati postojeću društvenu situaciju, nego ju čak i podržava, a najsmjeliji kritičari tvrde da ona produbljuje postojeće socijalne razlike. Ukratko oni koji su rođeni kao privilegirani zadržavaju tu svoju privilegiranost i tokom školovanja. I pored činjenice da troškovi obrazovanja rastu dva puta brže od nacionalnog dohotka, sva nastojanja da se pomoću obrazovanja prevaziđu početni porodični hendikepi djece rođene u nepovoljnim socioekonomskim uvjetima, uglavnom, ne daju dobre rezultate.
U središtu pažnje ovog rada bit će sam čovjek, odnosno množina pitanja vezanih za njegov razvoj, posebno za odgoj i obrazovanje mladih i nejednakosti koje postoje u ovim procesima s obzirom na različite društvene uvjete i pretpostavke.


Ekspanzija obrazovanja i nejednakosti

Osnovni zadatak bavljenja ovim problemom je da ukaže, gdje god je to moguće, na one oblike nejednakosti koji nisu i ne moraju biti neminovno društveni produkt, koji ne proizlaze iz naše društvene realnosti kao takve, nego su češće produkt pomanjkanja osjetljivosti za ta pitanja, produkt nedovoljnih sposobnosti naše nauke da potpunije sagleda i interpretira nejednakosti uopće i posebno nejednakosti u obrazovanju. Posljednjih desetljeća obrazovanje je zabilježilo nevjerojatnu ekspanziju. Demografska eksplozija, snažan društveni zahtjev za obrazovanjem izazvan povećanjem društvenog prihoda po stanovniku, određene promjene u profesionalnoj strukturi, novi stavovi u pogledu obrazovanja i konačno značaj koji se daje ekonomskim prihodima od obrazovanja, spadaju u one faktore koji su pridonijeli takozvanoj eksploziji obrazovanja. Međutim, ako se pobliže analizira ova situacija, vidi se da u velikom broju slučajeva ta velika ekspanzija nije imala efekta na socijalne nejednakosti koje se uočavaju promatrajući učešće u obrazovanju pojedinih socijalnih kategorija. Iako u apsolutnim brojevima sve individue danas primaju viši stupanj obrazovanja, u relativnim brojevima situacija je gotovo ista kao ranije.

Školski sistemi između društvenih i individualnih zahtjeva


Nakon II svjetskog rata zabilježen je ogroman porast učesnika u obrazovanju uvjetovan kako društvenim tako i individualnim zahtjevima za obrazovanjem. Statistički pokazatelji ukazuju na to da sve zemlje svijeta ulažu ogromne napore, posebno financijske prirode, da povećaju, ne samo nivo obveznog školovanja, nego i školovanja u cjelini. Tako su nerazvijene zemlje udvostručile broj učesnika u osnovnom, elementarnom obrazovanju, za tri puta uvećale broj učesnika u srednjem obrazovanju i za 4,5 puta učesnike višeg i visokog obrazovanja.
U obrazovanju se ne vidi samo značajna pretpostavka daljeg razvoja nacionalnih privreda i kultura, nego i uvjet ostvarivanja određenog profesionalnog položaja, željenog društvenog ugleda i svakako sadržajno bogatijeg ličnog života. Upravo zbog značaja koje ima obrazovanje za sva područja društvenog života, zabilježen je i primjetan porast za obrazovanjem svih društvenih grupa. Ovaj kvantitativni pritisak na obrazovne sisteme i školu uzrokovao je čitav niz reformskih zahvata i kvalitativnih promjena s ciljem da se adekvatnije udovolji ne samo zahtjevima i potrebama društva nego i svakog pojedinca.


Nejednakost šansi

Nejednakost šansi u obrazovanju postaje jedan od akutnijih problema današnjice. Sagledati faktore koji utiču na nejednakost šansi u obrazovanju znači istovremeno ustanoviti osnovne prepreke daljem razvoju društva i društvene mobilnosti. Istraživanja u ovoj oblasti nameću potrebu da se faktori grupiraju u sisteme vezane za ulogu porodice, škole i same individue kako bi se jasnije odredio njihov značaj u produciranju nejednakosti u obrazovanju. Analizirajući djelovanje porodičnih faktora na školski uspjeh generalno se kod mnogih autora potvrđuje stav da postoji tijesna veza između dostignutog nivoa obrazovanja jedne individue i njenog socijalnog statusa.
U američkoj studiji o strukturi zaposlenih Blau i Duncan su nastojali da dobiju odgovore na pitanja u kakvoj su vezi sljedeće varijable:
1. Nivo obrazovanja ispitanikovog oca
2. Profesija ispitanikovog oca
3. Nivo obrazovanja ispitanika
4. Prvi posao ispitanika
5. Zanimanje ispitanika u vrijeme ispitivanja
Ove varijable pokazale su vrlo složen splet međusobnih utjecaja: Nivo obrazovanja oca ima utjecaja na nivo obrazovanja ispitanika; profesionalni status oca utječe na nivo obrazovanja ispitanika ali isto tako nezavisno od nivoa obrazovanja ispitanika na njegov privremeni socijalni status; očev profesionalni status snažnije djeluje na sinovljevu karijeru itd.
Šansa da neki pojedinac zauzme višu ili nižu socijalnu poziciju u određenom društvu, determinirana je velikim brojem varijabli koje proizlaze iz oblika porodičnog života, pojedinca s njegovim individualnim osobinama, kao i iz same škole i dosadašnjeg uspjeha u školovanju. Nejednakost šansi je dakle veoma složen i kompleksno uvjetovan fenomen i nije jednostavno proglasiti bilo koju od mogućih varijabli koje nauka danas poznaje kao odlučujuću u produciranju ovih pojava. Sve varijable društvenih, porodičnih i ličnih oblika života imaju ili mogu imati utjecaja, tj. imati favorizirajuću ili defavorizirajuću ulogu u obrazovanju, ali teško da se bilo koja od njih može izdvojiti kao značajnija od drugih.


PORUČITE RAD NA OVOM LINKU >>> SEMINARSKI
maturski radovi seminarski radovi maturski seminarski maturski rad diplomski seminarski rad diplomski rad lektire maturalna radnja maturalni radovi skripte maturski radovi diplomski radovi izrada radova vesti studenti magistarski maturanti tutorijali referati lektire download citaonica master masteri master rad master radovi radovi seminarske seminarski seminarski rad seminarski radovi kvalitet kvalitetni fakultet fakulteti skola skole skolovanje titula univerzitet magistarski radovi

LAJKUJTE, POZOVITE 5 PRIJATELJA I OSTVARITE POPUST
18-04-2010 12:32 AM
Poseti veb stranicu korisnika Pronađi sve korisnikove poruke Citiraj ovu poruku u odgovoru
Nova tema  Odgovori 


Verovatno povezane teme...
Tema: Autor Odgovora: Pregleda: zadnja poruka
  Savremene informacione tehnologije u matematičkom obrazovanju profesorXXX 0 1,089 27-05-2011 03:57 AM
zadnja poruka: profesorXXX
  Marketing strategija u visokom obrazovanju profesorXXX 0 1,859 26-05-2011 11:49 PM
zadnja poruka: profesorXXX
  SOCIJALNI RAD SA MLADIMA (NARKOMANIJA KOD MLADIH) Autor1 0 3,556 04-04-2010 10:49 PM
zadnja poruka: Autor1

Skoči na forum: