Menadzment resursa u obrazovanju zemalja u tranziciji

Nova tema  Odgovori 
Podelite temu sa drugarima: ZARADITE PRODAJOM SVOJIH RADOVA
 
Ocena teme:
  • 0 Glasova - 0 Prosečno
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Autor Poruka
Vesnica Nije na vezi
Posting Freak
*****

Poruka: 2,567
Pridružen: May 2010
Poruka: #1
Menadzment resursa u obrazovanju zemalja u tranziciji
Maturski, seminarski i diplomski radovi iz menadžmenta.

U globalnoj mreži društva današnjice smatra se da je organizacija efektivnog permanentog obrazovanja ključni faktor ekonomskog razvoja, gde su ljudski resursi daleko značajniji u poređenju sa drugim resursima. Zapravo, oni su odlučujući faktor kada su u pitanju inovacije I prilagodljivost javnih delatnosti i institucija ovim novim uslovima. Šta više, kvalitet edukacije zaposlenih i njihova sposobnost da budu odgovorni za sopstveni profesionalni razvoj ključ je uspeha svake institucije ili organizacije. Došlo je vreme kada je postalo neophodno kontinuirano sticanje novih znanja i veština da bi se zadržala trenutna pozicija ili otvorile nove uzbudljive profesionalne mogućnosti za svakog pojedinca. Organizacije i pojedinci koji su trenutno na najboljim pozicijama su oni koji su stekli kompetencije i stručnost kroz shvatanje da je ključ tog uspeha u kontinuiranom učenju. Organizacijama i institucijama su stoga potrebni menadžeri u obrazovanju koji su sposobni da u svojim organizacijama stvore kreativnu atmosferu aktivnog učenja.

Menadžment resursa u obrazovanju zemalja u tranziciji

Obrazovanje zemalja u tranziciji posmatra se danas kao uslov opstanka i razvoja modernih društva. U uslovima brzih demografskih, socijalno-političkih, ekonomskih i naučno- tehnolo.kih promena njegov značaj izuzetno je porastao. On ima vitalnu ulogu u ekonomskom razvoju savremenih dru.tva i otvaranju stvarnog prostora za delotvorno uče.će građana u re.avanju različitih dru.tvenih, profesuionalnih, porodičnih i individualnih problema. Sticanja i upotreba znanja, posebno u odraslom dobu, postali su ključ za re.avanje najznačajnijih dru.tvenih i individualnih problema kao .to su:
• unapređenje međuljudskih i međuetničkih odnosa,
• unapređenje ljudskih prava i građanskih sloboda,
• za.tita .ivotne sredine,
• za.tita i unapređenje zdravlja,
• ishrana stanovni.tva,
• briga za roditeljstvo i porodicu,
• emancipacija .ena,
• za.tita i emancipacija hendikepiranih, marginalnih i ugro.enih grupa,
• zapo.ljavanje stanovni.tva,
• ekonomski rast,
• unapređenje produktivnosti i ekonomske efikasnosti,
• postizanje ličnog identiteta i pronala.enje smisla .ivota.

To je bio jedan od razloga .to je samo tokom posledne decenije kroz seriju međunarodnih konferencija skretana pa.nja na obrazovanje, pa i obrazovanje zemalja u tranziciji posebno, kao na osnovni razvojni resurs, uslov i strategiju re.avanja ključnih nacionalnih i međunarodnih problema: Svetska konferencija o obrazovanju za sve - U susret trećem milenijumu (Jomtien, Tailand, 1990), Konferencija Ujedinjenih nacija o ljudskim pravima (Rio de .aneiro, 1992), Svetska konferencija o ljudskim pravima (Beč, 1993), Međunarodna konferencija o stanovni.tvu i razvoju (Kairo, 1994), Svetski samit za dru.tveni razvoj (Kopenhagen, 1995), Konferencija Ujedinjenih nacija o ljudskim naseljima Habitat II (Instambul, 1996), Svetski samit o hrani (Rim, 1996) i sl.
Tokom niza godina intenzivne međunarodne saradnje savremena demokratska dru.tva postigla su visok stepen saglasnosti oko ključnih ciljeva i principa koji se tiču obrazovanja, njegove uloge u individualnom i dru.tvenom razvoju, kao i puteva i načina realizacije tih ciljeva. Obrazovanje zemalja u tranziciji je jedna od tema koja spada među one kojima se međunarodne organizacije intenzivno bave i koje su već decenijama stalni predmet brige UNESCO-a, Evropskog saveta, Svetske banke, OECD-a i mnogih drugih značajnih organizacija, institucija i fondacija. Eknomske promene, brz tehnolo.ki razvoj, potreba demokratizacije polarizovanog i neravnomerno razvijenog sveta, problemi političkog, socijalnog i privrednog karaktera, uslovili su da obrazovanje zemalja u tranziciji i permanentno obrazovanje postanu jedna od najaktuelnijih tema, jer se upravo obrazovanje zemalja u tranziciji vidi kao osnovni način njihovog re.avanja.
Poslednjih godina je publikovan veliki broj dokumenata u kojima su formulisani bazični pojmovi, stavovi, principi i shvatanja o obrazovanju i učenju odrasih, a koji su postali op.teprihvaćeni. Značenje i značaj obrazovanja i učenja zemalja u tranziciji za individualni i dru.tveni razvoj posebno su elaborirani kroz seriju UNESCO-vih konferencija o obrazovanju zemalja u tranziciji: Elsinor, 1949, Montreal, 1960, Tokio, 1972, Pariz, 1985, Hamburg, 1997. g. I u okviru drugih međunarodnih organizacija i tela i njihovih 5 dokumenata nalaze se preporuke i smernice za razumevanje i razoj obrazovanja zemalja u tranziciji, kao .to su: Izve.taj međunarodne komisije o razvoju obrazovanja - "Učenje da se bude", 1972, "Preporuka o razvoju obrazovanja zemalja u tranziciji" (UNESCO, 1976),
Međunarodna komisija za obrazovanje za XXI vek: "Učenje - skrivena riznica" (UNESCO, Pariz, 1996), Evropska komisija za obrazovanje i obuku: "Bela knjiga o obrazovanju i obuci" (Brisel, Luksemburg, 1995), Svetska konferencija OECD-a o obrazovanju zemalja u tranziciji: "Obrazovanje za sve", Pariz, 1996; Evropska komisija za obrazovanje: "Ka Evropi znanja", Brisel, 1997 i "Memorandum o do.ivotnom učenju", Berisel, 2000. g. Iako je reč o dokumentima različitih organizacija u njima je formulisana celovita i globalna filozofija i


PORUČITE RAD NA OVOM LINKU >>> SEMINARSKI
maturski radovi seminarski radovi maturski seminarski maturski rad diplomski seminarski rad diplomski rad lektire maturalna radnja maturalni radovi skripte maturski radovi diplomski radovi izrada radova vesti studenti magistarski maturanti tutorijali referati lektire download citaonica master masteri master rad master radovi radovi seminarske seminarski seminarski rad seminarski radovi kvalitet kvalitetni fakultet fakulteti skola skole skolovanje titula univerzitet magistarski radovi

LAJKUJTE, POZOVITE 5 PRIJATELJA I OSTVARITE POPUST
03:30 PM
Poseti veb stranicu korisnika Pronađi sve korisnikove poruke Citiraj ovu poruku u odgovoru
Nova tema  Odgovori 


Verovatno povezane teme...
Tema: Autor Odgovora: Pregleda: zadnja poruka
  Menadžment ljudskih resursa 3 derrick 0 2,254 26-02-2014 12:15 AM
zadnja poruka: derrick
  Selekcija ljudskih resursa najznačajniji uslov za sticanje i održavanje konkurentske derrick 0 2,094 24-02-2014 04:16 PM
zadnja poruka: derrick
  Menadžment i vođenje u obrazovanju derrick 0 1,597 19-09-2013 02:53 PM
zadnja poruka: derrick
  Menadžment malog biznisa - strategijski menadžment derrick 0 2,324 17-09-2013 09:21 PM
zadnja poruka: derrick
  Menadžment ljudskih resursa 2 derrick 0 1,952 18-01-2013 09:11 PM
zadnja poruka: derrick

Skoči na forum: