Greske roditelja u vaspitanju svoje dece

Nova tema  Odgovori 
Podelite temu sa drugarima: ZARADITE PRODAJOM SVOJIH RADOVA
 
Ocena teme:
  • 0 Glasova - 0 Prosečno
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Autor Poruka
Dzemala Nije na vezi
Posting Freak
*****

Poruka: 8,280
Pridružen: May 2010
Poruka: #1
Greske roditelja u vaspitanju svoje dece
Maturski, Seminarski , Maturalni i diplomski radovi iz ekonomije: menadzment, marketing, finansija, elektronskog poslovanja, internet tehnologija, biznis planovi, makroekonomija, mikroekonomija, preduzetnistvo, upravljanje ljudskim resursima, carine i porezi.


Ukoliko su roditelji nezrele ličnosti, ne mogu se pravilno ophoditi u vaspitanju, iz čega proizilazi niz grešaka koje će ostavljati negativne posledice na ličnost deteta. Tako prilikom disciplinovanja roditelji daju nedosledna pravila, ne koriste ih u pravo vreme na pravi način pa su i pravila nedosledna. U ovom slučaju kod deteta će se javiti zabuna što može ostaviti vrlo ozbiljne negativne posledice. Kada nagrađuju dete roditelji to najčešće čine tako što dodeljuju ''mito'' nagrade koje nemaju nikakve veze sa postupkom čime podstiču da dete postane uobraženo. Nakon kažnjavanja dete treba da shvati da je kažnjen njegov postupak a ne ono, ukoliko bude suprotno dete neće shvatiti značaj kažnjavanja pa će ponavljati istu grešku. Poseban značaj porodičnih odnosa je u formiranju dečijih stavova i u postavljanju uzora u njegovom ponašanju, naročito je jasan kod problem dece koja su većinom rezultat problem roditelja. Deca koja ne uspevaju obično su proizvod nezdravih roditeljskih stavova i nepovoljnih odnosa između roditelja i deteta. Dete čiji su odnosi sa roditeljima slabi može da manifestuje agresivnost prema njima, koji će se u kasnijim godinama ispoljavati u konfliktima. Problemsko ponašanje češće potiče od odnosa majka-dete, nego otac-dete. Roditelji imaju pogrešne stavove kao što su preterano zaklanjanje, popustljivost, odbacivanje, usvajanje, i dominacija. Dešava se da roditelji prema svome detetu ne osećaju pravu ljubav,ta ljubav je kržljava, prividna ili je uopšte nema. To je izvor iz koga proizilaze sve roditeljske krupne i uporne vaspitne pogreške, svi oni negativni postupci sa detetom za koje roditelji znaju da su pogrešni a ipak ih nastavljaju činiti. Ovo nam dokazuje da su pojedine majke antimajke kao i pojedini očevi antiočevi i često se susrećemo sa antiroditeljstvom. Roditelji su obavezni zadovoljiti četiri glavne psihosocijalne potrebe deteta:potreba za ljubavlju, naklonošću, toplinom i sigurnošću. Ukoliko su ove potrebe kod deteta nezadovoljene ono se oseća odbačenim, dovodi do neuroza, frustracija...

Disciplina

Kako je istakao Diboa: ''Od pradavnih vremena smatra se da je disciplina bitni sastavni deo života.'' Iskustvo je pokazalo da se ciljevi mogu ostvariti i da ljudi mogu da budu srećni samo kada je energija čoveka usmerena na uredan način. Da bi utvrdio kolike su promene nastale u pogledu disciplinarnih metoda, Radke je izvršio upoređenje discipline kojom se koriste roditelji jedne grupe predškolske dece sa disciplinom njihovih dedova prema izveštaju dečijih roditelja. Ovo upoređenje je pokazalo da postoji opšta tendencija prema sve manje autokratskoj, nerazumnoj i emocionalnoj disciplini a u smislu standarda koji danas preporučuju dečiji psiholozi. U poslednje vreme jevilo se izvesno nerazumevanje i prilična zabuna u vezi sa značenjem discipline, pa je to dovelo do izvesne neefikasnosti u vaspitanju dece. Kao rezultat toga deca često rastu u jednom društvu koje ima nedosledan stav prema disciplini i gde postoje u tom pogledu znatne varijacije od jednog do drugog čoveka i između doma i škole. Negativna disciplina nameće nezrelost pojedincu dok pozitivna disciplina nameće zrelo ponašanje. Disciplina se prvenstveno sastoji u formiranju navika i time obuhvata četiri bitna principa:
1. Dete mora da radi na poželjan način i da kod sebe uklanja
nepoželjno ponašanje;
2. Ono mora da povezuje osećanje zadovoljstva sa poželjnim postupcima i osećanje nezadovoljstva sa nepoželjnim;
3. Ono mora da obavlja neki poželjni postupak toliko automatski da će se ovaj vremenom sam po sebi ponavljati bez ikakvog nadzora;
4. Dete mora da nauči da zamenjuje poželjno umesto nepoželjnog.
Pod uslovom da je disciplina ispravno vršena u adolescenciji ne bi trebalo da postoje pravila i zakoni. Ali ako ne bi postojali mnogi bi se brzo vratili na nesocijalno ponašanje. Da bi pravila bila efikasna ona moraju da budu dosledna. U suprotnom slučaju će se javiti zabuna kod deteta jer više neće znati šta treba da radi i koga treba da sluša. Emocionalne posledice ovakve discipline često su bile vrlo ozbiljne...


PORUČITE RAD NA OVOM LINKU >>> SEMINARSKI
maturski radovi seminarski radovi maturski seminarski maturski rad diplomski seminarski rad diplomski rad lektire maturalna radnja maturalni radovi skripte maturski radovi diplomski radovi izrada radova vesti studenti magistarski maturanti tutorijali referati lektire download citaonica master masteri master rad master radovi radovi seminarske seminarski seminarski rad seminarski radovi kvalitet kvalitetni fakultet fakulteti skola skole skolovanje titula univerzitet magistarski radovi

LAJKUJTE, POZOVITE 5 PRIJATELJA I OSTVARITE POPUST
09-06-2010 07:23 PM
Poseti veb stranicu korisnika Pronađi sve korisnikove poruke Citiraj ovu poruku u odgovoru
Nova tema  Odgovori 


Verovatno povezane teme...
Tema: Autor Odgovora: Pregleda: zadnja poruka
  Komunikacija dece kroz igru derrick 0 1,591 06-03-2014 12:57 AM
zadnja poruka: derrick
  Priprema dece za polazak u školu derrick 0 2,805 06-03-2014 12:28 AM
zadnja poruka: derrick
  Razvijanje komunikacijskih sposobnosti dece predškolskog uzrasta derrick 0 1,690 06-03-2014 12:27 AM
zadnja poruka: derrick
  Upotreba slikovnica u razvoju govora dece predskolškog uzrasta derrick 0 1,889 27-02-2014 03:38 PM
zadnja poruka: derrick
  Socijalna inkluzija dece ometene u razvoju derrick 0 2,171 19-09-2013 03:36 PM
zadnja poruka: derrick

Skoči na forum: