Gotovi Seminarski Diplomski Maturalni Master ili Magistarski
Socijalna inkluzija dece ometene u razvoju - Verzija za štampu

+- Gotovi Seminarski Diplomski Maturalni Master ili Magistarski (https://www.maturskiradovi.net/forum)
+-- Forum: Obrazovanje (/Forum-obrazovanje)
+--- Forum: Prirodne nauke (/Forum-prirodne-nauke)
+---- Forum: Pedagogija (/Forum-pedagogija)
+---- Tema: Socijalna inkluzija dece ometene u razvoju (/Thread-socijalna-inkluzija-dece-ometene-u-razvoju)


Socijalna inkluzija dece ometene u razvoju - derrick - 19-09-2013 03:36 PM

UVOD

Integracija ima svoju osnovu u medicinskom modelu ometenost, koji ometenost tretra isključivo kao problem ili nedostatak individue, koja se mora korigovat, lečit, rehabilitovat i menjat, kako bi mogla da se prilagodi školskom sistemu i društvu u celini. Sav teret ometenost je na detetu sa smetnjama u razvoju i njegovoj porodici. Dete se posmatra kroz ometenost i dijagnozu, a podrška koja mu se pruža u zaštćenim uslovima (domovi, bolnice, internat) ima za cilj njegovo menjanje, kako bi se moglo uklopit u prirodnu sredinu. Na primer, dete sa oštećenjem sluha može nosit slušni aparat i od njega se očekuje da nauči da govori kako bi se uklopilo. Ali, od nastavnika i ostale dece se ne očekuje da nauče jezik znakova ili druge oblike komunikacije.

Od deteta sa smetnjama u razvoju očekuju se obrazovna postignuća propisana nastavnim planom i programom, kako bi moglo da prelazi iz razreda u razred, inače će morati da ponavlja ili će biti primorano da odustane. Nasuprot medicinskom modelu, socijalni model ne tretira ometenost samo kao problem individue, već i kao problem društva. Društvo se mora menjati i prilagođavati kako bi izašlo u susret specifičnim potrebama svakog pojedinca - kroz novu zakonodavnu politiku, novu obrazovnu i socijalnu politiku i prilagodjavanjem društvenih institucija kroz uklanjanje raznovrsnih barijera u okruženju od arhitektonskih do psihosocijalnih. Zato je neophodno ometenost posmatrati kao problem društva i prihvatit odgovornost da položaj i kvalitet života dece sa smetnjama u razvoju i osoba sa invaliditetom zavisi od stepena prilagođenosti društva.

Sadržaj

UVOD 3
1 Terminološko određenje inkluzije 4
2 Deca sa posebnim potrebama i društvo 7
2.1 Problemi u društvu 7
2.2 Socijalne kompetencije dece sa posebnim potrebama 8
3 Inkluzija kao rešenje 10
3.1 Menjanje stavova i odnosa prema deci sa posebnim potrebama 10
3.2 Škola po meri deteta 11
ZAKLJUČAK 12
LITERATURA 14