Čitanje Lektire - Metodologija

Nova tema  Odgovori 
Podelite temu sa drugarima: ZARADITE PRODAJOM SVOJIH RADOVA
 
Ocena teme:
  • 0 Glasova - 0 Prosečno
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Autor Poruka
Dzemala Nije na vezi
Posting Freak
*****

Poruka: 8,280
Pridružen: May 2010
Poruka: #1
Čitanje Lektire - Metodologija
Maturski, Seminarski , Maturalni i diplomski radovi iz ekonomije: menadzment, marketing, finansija, elektronskog poslovanja, internet tehnologija, biznis planovi, makroekonomija, mikroekonomija, preduzetnistvo, upravljanje ljudskim resursima, carine i porezi.


Već duže vrijeme u sustavu obrazovanja postoji problem kod učenika po pitanju ispunjavanja obveze čitanja lektire. Često se kao ključno pitanje ističe ono što bi učenici trebali čitati i tko će odlučivati o izboru djela koja će biti na popisu.
Iako u Republici Hrvatskoj nema mjerodavnih institucija koje bi se bavile takvom problematikom, postoje brojna pojedinačna istraživanja koja se objavljuju tek kroz doktorske disertacije o lektiri i čitanju, te kroz metodičke monografije o lektiri u nastavi.
Ova tema je zanimljiva jer je poznato da se kroz sve godine školovanja proteže taj problem kao i kroz brojne druge generacije, ali nitko se baš pretjerano nije trudio da ga pokuša riješiti niti u najmanjoj mjeri.
Sama tema je bitna i za struku jer se svi nastavnici susreću s tim problemom i svatko ga od njih pokušava riješiti na svoj način( tj. kako god zna), umjesto da se dogovorom stručnjaka postigne neki dogovor po tom pitanju.

TEORIJSKO UTEMELJENJE

Godine 1996. austrijsko ministarstvo za nastavu i umjetnost pokrenulo je projekt pod naslovom »Privući čitanju« u komu se istražuju mogućnosti povećanja motivacije za čitanje i učenje.
U ostvarivanju projekta sudjeluje škola te šire socijalno i kulturno okruženje (roditeljski dom, knjižnica i druge kulturne institucije). Austrijski istraživači nastupaju s devizom – čitati s voljom i razumom. (http://www.vijesnik.hr/html/2002/09/11/D...ndexDef=1)
Francuski istraživači nastupaju s krilaticom o slobodi čitanja. Tako D. Pennac iznosi ova pravila za čitanje: pravo da ne čitam, pravo da preskačem, pravo da ne dovršim, pravo da čitam ponovno, pravo da čitam bilo što, pravo na zanos, pravo da čitam bilo gdje, pravo da čitam naglas. ( Pennac, 1996.)
Američki projekti također promiču slobodu čitanja. Evo samo nekih odrednica iz toga projekta: knjigu ne morate dovršiti; ako vam se knjiga ne sviđa, prekinite čitanje i nađite onu koja će vam se svidjeti; možete preskakati dijelove knjige koja vas ne zanima; držite knjigu pored sebe; čitajte knjigu dok čekate aktiviranje računala, čitajte mlađem bratu ili sestri itd. Austrijski teoretičar Bamberger uspostavio je tipologiju čitatelja (naivno-realistički, romantični, intelektualni, estetski, funkcionalno-pragmatični, emocionalno-fantazijski, racionalno-intelektualni, literarni, hedonistički i dr.). ( Tenžera, 2002.)...


PORUČITE RAD NA OVOM LINKU >>> SEMINARSKI
maturski radovi seminarski radovi maturski seminarski maturski rad diplomski seminarski rad diplomski rad lektire maturalna radnja maturalni radovi skripte maturski radovi diplomski radovi izrada radova vesti studenti magistarski maturanti tutorijali referati lektire download citaonica master masteri master rad master radovi radovi seminarske seminarski seminarski rad seminarski radovi kvalitet kvalitetni fakultet fakulteti skola skole skolovanje titula univerzitet magistarski radovi

LAJKUJTE, POZOVITE 5 PRIJATELJA I OSTVARITE POPUST
19-10-2010 09:35 PM
Poseti veb stranicu korisnika Pronađi sve korisnikove poruke Citiraj ovu poruku u odgovoru
Nova tema  Odgovori 


Skoči na forum: